top of page

Akademik baÅŸarısı yüksek okul

BÄ°REYSEL TAKÄ°P SÄ°STEMÄ°  

ÖÄŸrenci Danışmanlığı Nedir?

Koç ya da diÄŸer ismiyle mentör; yol gösteren, hedefe ulaÅŸmasında yardımcı olan anlamında kullanılabilir. EÄŸitim danışmanlığı ise öÄŸrenciye eÄŸitim hayatında ve tabi ki vazgeçilmez olan sınavlarımızda (TYT-AYT-LGS-KPSS-KPDS-ALES-DGS VS..) öÄŸrencilerimizin yanında olan yol gösteren sorunlarının çözümü konusunda ona yön veren anlamında ifade edebilir.

 

Ne kadar etkili? Bir öÄŸrencinin hayat çizgisini deÄŸiÅŸtirebilecek kadar etkili…ÖÄŸrenci doÄŸal olarak zorlandığı konularda bu iÅŸi bilen birinden yardım alarak adım attığı için bu yardımı almayanlara göre çok daha az hatalara düÅŸerek sorunlarına çözüm bulmaktadır.

 

Bu bir kurs mudur? ÖÄŸrenciye belli ÅŸeyleri öÄŸretip bırakılmakta mıdır? Hayır bu bir kurs deÄŸildir. Bu süreç programıdır. ÖÄŸrencinin öÄŸrencilik hayatı boyunca devam edebileceÄŸi gibi sınav yıllarında da olabilir. ÖÄŸrenci koçluÄŸun en önemli noktalardan biriside takiptir…

 

Sistem Nasıl Ä°ÅŸliyor? ÖÄŸrenci ilk olarak danışmanı tanıştırılıyor, sonra tanı analiz programlarıyla öÄŸrencinin tüm bireysel, çevresel ve eÄŸitimsel özellikleri ortaya çıkarılıyor.  Yakından tanıma bu programda oldukça önemli bir yer kaplıyor… Ä°stediÄŸiniz hedefe, istediÄŸiniz performansa ulaÅŸmak için öÄŸrenci ile koç arasında planlı bir geliÅŸim iliÅŸkisi kuruluyor. Bu iliÅŸki sonucunda sizlerde akademik baÅŸarı yükseldiÄŸi gibi disiplinle ilgili problemleri de büyük ölçüde ortadan kaldırılıyor. ÖÄŸrenci danışmanlık sistemi ile akademik baÅŸarıda, eÄŸitim hedeflerinizin yerine getirilmesinde, problemlerinizin çözümünde anahtar yöntemler sunuluyor ve bunu en kısa sürede baÅŸarmak için caba sarf ediliyor.

​

Kimler ÖÄŸrenci Danışmanlığına Gereksinim Duyar?

  • Sınavlara hazırlanan kendisini stres altında hisseden öÄŸrenciler.

  • Sınav esnasında çok heyecanlanarak bildiklerini unutan öÄŸrenciler.

  • Sınavlardan korkan öÄŸrenciler.

  • Sınavı kazanamayacağım endiÅŸesini taşıyan öÄŸrenciler.

  • Ders çalışma esnasında zihnini derse odaklamada zorlanan öÄŸrenciler.

  • Gelecekte hangi mesleÄŸin kendisine daha uygun olduÄŸunu tespit 

       edememiÅŸ öÄŸrenciler.

  • Ders çalışma yöntemini bilemeyen öÄŸrenciler.

  • Ders çalışmayı erteleyen öÄŸrenciler.

  • Ders çalışırken bunalan öÄŸrenciler.

  • Çalıştıkları dersleri hafızalarında tutamayan öÄŸrenciler.

  • Planlı programlı çalışmayan öÄŸrenciler.

  • Öz güven sorunu yaÅŸayan öÄŸrenciler.

  • Ailesinden korkan öÄŸrenciler.

  • BaÅŸarısız olacağından korkan öÄŸrenciler.

 

Eğitim danışmanınız Ne Yapar?

  •  Ben neler yapabilirim?

  •  Ben neleri yapmaktan hoÅŸlanırım?

  •  Ben ne istiyorum?

  •  Ben kimim?

  •  Ben ne yapmak istiyorum?

  •  Ben nerede olmak istiyorum?

  • ​

Sorularınıza sizinle cevap bulmaya çalışır.

  • Hedeflerinizi netleÅŸtirir size uygun ve heyecan veren hedefler belirlemenizi saÄŸlar.

  •  Sizin gündeminizle ilgilenir.

  •  Akademik, sosyal ve kiÅŸisel baÅŸarınızla ilgilenir.

  •  BaÅŸarmak istedikleriniz için size destek olur.

  • Aile, okul, öÄŸretmenleriniz ve arkadaÅŸlarınızla olan iliÅŸkilerinizi düzenlemenize yardım eder.

  •  Zaman kullanım becerilerinizi geliÅŸtirir.

  •  Motivasyonunuzu yüksek tutar.

  •  Öz güven ve öz saygı geliÅŸtirmenize destek olur.

 

ÖÄŸrenci veya öÄŸrencilere aÅŸağıdaki konularda ölçme yapılır;

  • Dikkat Oranı Ölçme

  • Stres Oranı Ölçme

  • Azim DeÄŸerlendirme

  • Çoklu Zekâ

  • Öz saygı DeÄŸerlendirme

  • Enerjiyi Yönlendirebilme Yetisi

  • EQ-Duygusal Zekâ

  • Hedef Belirleme

  • Olumlu Davranış

  • Olumsuz Ä°nanç

 

Kimler EÄŸitim Danışmanı Ä°le Çalışır?

Eğitim hayatına devam eden 13-21 yaş arası bireylere uygundur.

  •  Ne yapmak istiyorum?

  •  Nereden baÅŸlamalıyım?

  •  Güçlü ve zayıf yanlarım neler?

  •  Kendimi ne kadar tanıyorum?

  •  Bir hedefim var mı?

  •  Kendimi nasıl geliÅŸtirebilirim?

  •  Kendimi nasıl ifade edebilirim?

  •  Kendime güvenim ve inancım ne kadar?

  •  Hangi mesleÄŸi seçmek istiyorum?

  •  ÖÄŸrencilik mesleÄŸini biliyor muyum?

        diye sorguluyorsanız ihtiyacınız olabilir.

 

ÖÄŸrenciler Danışmanlık Çalışması Sayesinde Neler Elde Edebilirler?

  •  Zaman kullanımlarını çok daha etkili hale getirirler;

  •  Çok daha düzenli, çok daha “organize” olurlar;

  •  ÖÄŸrenim konusunda çok daha istekli olurlar;

  •  Zamanı, günlerini, haftalarını,  vb.. çok daha etkili biçimde düzenlemeyi ve kullanmayı öÄŸrenirler;

  •  Çok daha katılımcı davranışlar sergilerler;

  •  Hedef belirleme ve hedef netleÅŸtirme çalışmalarını düzenli olarak gerçekleÅŸtirirler;

  •  ÖÄŸrenim ve toplumsal yaÅŸam dengesini kurarlar;

  •  ÖÄŸrenci kendi öÄŸrenme biçiminin bilincine varır;

  •  Daha saÄŸlıklı bir yaÅŸam sürme alışkanlıklarını benimser;

  •  ÖÄŸrenci kendi kendine disiplin koyar ve bu becerisini geliÅŸtirir;

  •  BaÅŸarısız ya da baÅŸarılı olma korkusu ortadan kalkar;

  •  Dikkat Dağınıklığı/BozukluÄŸu ile mücadele etmede daha baÅŸarılı olur;

  •  Hem kiÅŸi hem de öÄŸrenci olarak geliÅŸme saÄŸlar;

  • “Rehavet alanı” nın dışına kolayca çıkabilir;

  •  ÖÄŸrenmeye merak duyar ve bu merakını hep canlı tutar.

 

Koçluk Süreci Nasıl Ä°ÅŸler?

  •  15 günde bir veya ihtiyaca göre 2 yüz yüze görüÅŸme yapılır.

  •  Hedefleriniz netleÅŸtirilir.

  •  Hedef için stratejiler belirlenir.

  •  Bilgiler danışman ve öÄŸrenci arasında gizlidir.

Süreci kontrol altında tutmak ve Okul-Aile-ÖÄŸrenci üçgeninin korunması öncelikle öÄŸretmenin sonra aile ve öÄŸrencinin görevidir. Bu süreçte yaÅŸanacak bütün sorunlar okul rehberlik servisi, sınıf danışmanı ve aile iÅŸ birliÄŸi içinde çözüme kavuÅŸturulur.

 

8.Sınıflar LGS Denemeleri DeÄŸerlendirmeleri

Her öÄŸrenci farklı yöntemlerle öÄŸrenir. ÖÄŸrencilerin öÄŸrenme ve ders çalışma stratejileri de bu yöntemlere göre çeÅŸitlilik gösterir. ÖÄŸrencilerin kendilerine özgü, etkili ders çalışma stratejilerinde farkındalık kazanmaları onların akademik baÅŸarıları için önemlidir.
Biz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi olarak 8. sınıf öÄŸrencilerimizle LGS denemeleri okulun baÅŸlamasıyla her hafta belirli günlerde deneme sınavı uygulanır. LGS ye yaklaÅŸtıkça her hafta iki-üç ve son ay haftada beÅŸ deneme sınavı uygulanır. 7. Sınıflara ise her ay deneme sınavı uygulanmaktadır. Denemeleri deÄŸerlendirme amaçlı bireysel görüÅŸmeler yapmaktayız.

 

Yaptığımız bu görüÅŸmelerde öÄŸrencilerin gelecek ile ilgili planlarını, hedefledikleri puanlarını, deneme sınavlarında yaptıkları yanlışlar ve bunların nedenlerini, sınav taktiklerini ve ders çalışma stratejilerini sorguluyoruz. Soru haline getirdiÄŸimiz kriterlerin bulunduÄŸu formları öÄŸrencilerimiz ile dolduruyoruz. Böylece öÄŸrencilerimizin takibini kolaylaÅŸtırmış oluyoruz.
GörüÅŸmelerimizde öÄŸrencilerimizin ders çalışma, soru çözme ve deneme sınavları esnasında yaptıkları yanlışları daha yakından görme fırsatı buluyoruz.. ÖrneÄŸin günlük, haftalık ve aylık tekrarları yapmadıkları, elveriÅŸli olmayan ortamlarda çalıştıkları (salonda, yatakta, koltukta, TV karşısında, müzik dinleyerek vs.), plansız çalıştıkları, erteleme davranışı gösterdikleri, hangi dersi nasıl çalışmaları gerektiÄŸini bilmedikleri ders çalışma esnasında yaptıkları en belirgin yanlışlardır.
ÖÄŸrencilerin soruyu doÄŸru okumadıkları, her gün düzenli sayıda soru çözmedikleri, test çözdükten sonra doÄŸru ve yanlışlarını kontrol etmediklerini zaman aman gözlemlemekteyiz.
Deneme sınavları esnasında ise öÄŸrenciler tam olarak güdülenemeyebilirler. Dolayısıyla konsantre olamaz, sınav sürelerini de doÄŸru kullanamazlar. Hangi bölümden baÅŸlamaları gerektiÄŸini bilmedikleri gibi yaptıkları her yanlışın doÄŸrularını götürdüÄŸü kuralının önemini de çok fazla kavrayamayabilirler.
Bu görüÅŸmelerde öÄŸrencilerimiz yaptıkları yanlışları sorgularlar, kendi yanlışlarını nasıl düzeltebilecekleri konusunda da bilgilenmiÅŸ olurlar. ÖÄŸrencilerimizden aldığımız olumlu geri bildirimler doÄŸrultusunda bu görüÅŸmeler sene boyunca devam edecektir.

 

Yıl sonu etkinliklerimizde geriye dönük çalışma yaparak yılın tümünü deÄŸerlendirmeye alır ve kurum, rehberlik ve öÄŸretmen olarak eksik veya hatalı yapılan bütün çalışmaları revize eder aynı hatalara düÅŸmekten kaçınırız.  LGS sistemine hakim, alanında etkin ve yetkin öÄŸretmenlerimizle çalıştığımız için Süreci iyi deÄŸerlendirip amaca uygun hareket ediyoruz.

bottom of page