
Akademik başarısı yüksek okul
BİREYSEL TAKİP SİSTEMİ
Öğrenci Danışmanlığı Nedir?
Koç ya da diğer ismiyle mentör; yol gösteren, hedefe ulaşmasında yardımcı olan anlamında kullanılabilir. Eğitim danışmanlığı ise öğrenciye eğitim hayatında ve tabi ki vazgeçilmez olan sınavlarımızda (TYT-AYT-LGS-KPSS-KPDS-ALES-DGS VS..) öğrencilerimizin yanında olan yol gösteren sorunlarının çözümü konusunda ona yön veren anlamında ifade edebilir.
Ne kadar etkili? Bir öğrencinin hayat çizgisini değiştirebilecek kadar etkili…Öğrenci doğal olarak zorlandığı konularda bu işi bilen birinden yardım alarak adım attığı için bu yardımı almayanlara göre çok daha az hatalara düşerek sorunlarına çözüm bulmaktadır.
Bu bir kurs mudur? Öğrenciye belli şeyleri öğretip bırakılmakta mıdır? Hayır bu bir kurs değildir. Bu süreç programıdır. Öğrencinin öğrencilik hayatı boyunca devam edebileceği gibi sınav yıllarında da olabilir. Öğrenci koçluğun en önemli noktalardan biriside takiptir…
Sistem Nasıl İşliyor? Öğrenci ilk olarak danışmanı tanıştırılıyor, sonra tanı analiz programlarıyla öğrencinin tüm bireysel, çevresel ve eğitimsel özellikleri ortaya çıkarılıyor. Yakından tanıma bu programda oldukça önemli bir yer kaplıyor… İstediğiniz hedefe, istediğiniz performansa ulaşmak için öğrenci ile koç arasında planlı bir gelişim ilişkisi kuruluyor. Bu ilişki sonucunda sizlerde akademik başarı yükseldiği gibi disiplinle ilgili problemleri de büyük ölçüde ortadan kaldırılıyor. Öğrenci danışmanlık sistemi ile akademik başarıda, eğitim hedeflerinizin yerine getirilmesinde, problemlerinizin çözümünde anahtar yöntemler sunuluyor ve bunu en kısa sürede başarmak için caba sarf ediliyor.
Kimler Öğrenci Danışmanlığına Gereksinim Duyar?
-
Sınavlara hazırlanan kendisini stres altında hisseden öğrenciler.
-
Sınav esnasında çok heyecanlanarak bildiklerini unutan öğrenciler.
-
Sınavlardan korkan öğrenciler.
-
Sınavı kazanamayacağım endişesini taşıyan öğrenciler.
-
Ders çalışma esnasında zihnini derse odaklamada zorlanan öğrenciler.
-
Gelecekte hangi mesleğin kendisine daha uygun olduğunu tespit
edememiş öğrenciler.
-
Ders çalışma yöntemini bilemeyen öğrenciler.
-
Ders çalışmayı erteleyen öğrenciler.
-
Ders çalışırken bunalan öğrenciler.
-
Çalıştıkları dersleri hafızalarında tutamayan öğrenciler.
-
Planlı programlı çalışmayan öğrenciler.
-
Öz güven sorunu yaşayan öğrenciler.
-
Ailesinden korkan öğrenciler.
-
Başarısız olacağından korkan öğrenciler.
Eğitim danışmanınız Ne Yapar?
-
Ben neler yapabilirim?
-
Ben neleri yapmaktan hoşlanırım?
-
Ben ne istiyorum?
-
Ben kimim?
-
Ben ne yapmak istiyorum?
-
Ben nerede olmak istiyorum?
-
Sorularınıza sizinle cevap bulmaya çalışır.
-
Hedeflerinizi netleştirir size uygun ve heyecan veren hedefler belirlemenizi sağlar.
-
Sizin gündeminizle ilgilenir.
-
Akademik, sosyal ve kişisel başarınızla ilgilenir.
-
Başarmak istedikleriniz için size destek olur.
-
Aile, okul, öğretmenleriniz ve arkadaşlarınızla olan ilişkilerinizi düzenlemenize yardım eder.
-
Zaman kullanım becerilerinizi geliştirir.
-
Motivasyonunuzu yüksek tutar.
-
Öz güven ve öz saygı geliştirmenize destek olur.
Öğrenci veya öğrencilere aşağıdaki konularda ölçme yapılır;
-
Dikkat Oranı Ölçme
-
Stres Oranı Ölçme
-
Azim Değerlendirme
-
Çoklu Zekâ
-
Öz saygı Değerlendirme
-
Enerjiyi Yönlendirebilme Yetisi
-
EQ-Duygusal Zekâ
-
Hedef Belirleme
-
Olumlu Davranış
-
Olumsuz İnanç
Kimler Eğitim Danışmanı İle Çalışır?
Eğitim hayatına devam eden 13-21 yaş arası bireylere uygundur.
-
Ne yapmak istiyorum?
-
Nereden başlamalıyım?
-
Güçlü ve zayıf yanlarım neler?
-
Kendimi ne kadar tanıyorum?
-
Bir hedefim var mı?
-
Kendimi nasıl geliştirebilirim?
-
Kendimi nasıl ifade edebilirim?
-
Kendime güvenim ve inancım ne kadar?
-
Hangi mesleği seçmek istiyorum?
-
Öğrencilik mesleğini biliyor muyum?
diye sorguluyorsanız ihtiyacınız olabilir.
Öğrenciler Danışmanlık Çalışması Sayesinde Neler Elde Edebilirler?
-
Zaman kullanımlarını çok daha etkili hale getirirler;
-
Çok daha düzenli, çok daha “organize” olurlar;
-
Öğrenim konusunda çok daha istekli olurlar;
-
Zamanı, günlerini, haftalarını, vb.. çok daha etkili biçimde düzenlemeyi ve kullanmayı öğrenirler;
-
Çok daha katılımcı davranışlar sergilerler;
-
Hedef belirleme ve hedef netleştirme çalışmalarını düzenli olarak gerçekleştirirler;
-
Öğrenim ve toplumsal yaşam dengesini kurarlar;
-
Öğrenci kendi öğrenme biçiminin bilincine varır;
-
Daha sağlıklı bir yaşam sürme alışkanlıklarını benimser;
-
Öğrenci kendi kendine disiplin koyar ve bu becerisini geliştirir;
-
Başarısız ya da başarılı olma korkusu ortadan kalkar;
-
Dikkat Dağınıklığı/Bozukluğu ile mücadele etmede daha başarılı olur;
-
Hem kişi hem de öğrenci olarak gelişme sağlar;
-
“Rehavet alanı” nın dışına kolayca çıkabilir;
-
Öğrenmeye merak duyar ve bu merakını hep canlı tutar.
Koçluk Süreci Nasıl İşler?
-
15 günde bir veya ihtiyaca göre 2 yüz yüze görüşme yapılır.
-
Hedefleriniz netleştirilir.
-
Hedef için stratejiler belirlenir.
-
Bilgiler danışman ve öğrenci arasında gizlidir.
Süreci kontrol altında tutmak ve Okul-Aile-Öğrenci üçgeninin korunması öncelikle öğretmenin sonra aile ve öğrencinin görevidir. Bu süreçte yaşanacak bütün sorunlar okul rehberlik servisi, sınıf danışmanı ve aile iş birliği içinde çözüme kavuşturulur.
8.Sınıflar LGS Denemeleri Değerlendirmeleri
Her öğrenci farklı yöntemlerle öğrenir. Öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma stratejileri de bu yöntemlere göre çeşitlilik gösterir. Öğrencilerin kendilerine özgü, etkili ders çalışma stratejilerinde farkındalık kazanmaları onların akademik başarıları için önemlidir.
Biz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi olarak 8. sınıf öğrencilerimizle LGS denemeleri okulun başlamasıyla her hafta belirli günlerde deneme sınavı uygulanır. LGS ye yaklaştıkça her hafta iki-üç ve son ay haftada beş deneme sınavı uygulanır. 7. Sınıflara ise her ay deneme sınavı uygulanmaktadır. Denemeleri değerlendirme amaçlı bireysel görüşmeler yapmaktayız.
Yaptığımız bu görüşmelerde öğrencilerin gelecek ile ilgili planlarını, hedefledikleri puanlarını, deneme sınavlarında yaptıkları yanlışlar ve bunların nedenlerini, sınav taktiklerini ve ders çalışma stratejilerini sorguluyoruz. Soru haline getirdiğimiz kriterlerin bulunduğu formları öğrencilerimiz ile dolduruyoruz. Böylece öğrencilerimizin takibini kolaylaştırmış oluyoruz.
Görüşmelerimizde öğrencilerimizin ders çalışma, soru çözme ve deneme sınavları esnasında yaptıkları yanlışları daha yakından görme fırsatı buluyoruz.. Örneğin günlük, haftalık ve aylık tekrarları yapmadıkları, elverişli olmayan ortamlarda çalıştıkları (salonda, yatakta, koltukta, TV karşısında, müzik dinleyerek vs.), plansız çalıştıkları, erteleme davranışı gösterdikleri, hangi dersi nasıl çalışmaları gerektiğini bilmedikleri ders çalışma esnasında yaptıkları en belirgin yanlışlardır.
Öğrencilerin soruyu doğru okumadıkları, her gün düzenli sayıda soru çözmedikleri, test çözdükten sonra doğru ve yanlışlarını kontrol etmediklerini zaman aman gözlemlemekteyiz.
Deneme sınavları esnasında ise öğrenciler tam olarak güdülenemeyebilirler. Dolayısıyla konsantre olamaz, sınav sürelerini de doğru kullanamazlar. Hangi bölümden başlamaları gerektiğini bilmedikleri gibi yaptıkları her yanlışın doğrularını götürdüğü kuralının önemini de çok fazla kavrayamayabilirler.
Bu görüşmelerde öğrencilerimiz yaptıkları yanlışları sorgularlar, kendi yanlışlarını nasıl düzeltebilecekleri konusunda da bilgilenmiş olurlar. Öğrencilerimizden aldığımız olumlu geri bildirimler doğrultusunda bu görüşmeler sene boyunca devam edecektir.
Yıl sonu etkinliklerimizde geriye dönük çalışma yaparak yılın tümünü değerlendirmeye alır ve kurum, rehberlik ve öğretmen olarak eksik veya hatalı yapılan bütün çalışmaları revize eder aynı hatalara düşmekten kaçınırız. LGS sistemine hakim, alanında etkin ve yetkin öğretmenlerimizle çalıştığımız için Süreci iyi değerlendirip amaca uygun hareket ediyoruz.



